Klær og utstyr

Klesskift

For at barna skal få oppleve trivsel og glede ved å være ute året rundt, er det spesielt viktig at barna har nok uteklær. Det må være tilstrekkelig med klær for å kunne leke ute i all slags vær (regnklær, støvler, parkdress/vinterdress, ulltøy). Vi er ute hver dag og noen ganger flere ganger om dagen. Våte klær etter dagen vaskes/tørkes hjemme.

Barna har egen kurv hvor ekstra inneklær skal ligge, det skal ligge tre helskift i kurven. Merk alle klær, fra innerst til ytterst.

Sørg for at bleiebarn har nok bleier liggende i barnehagen, vi ønsker bleier med tape, slik at vi slipper å ta av alle klær for å skifte.

Private leker og kosedyr

Kosedyr eventuelt annet som trengs for soving kan tas med i barnehagen. Private leker skal bli hjemme eller ligge på plassen i fingarderoben, bøker kan tas med.

Soving

Foreldre tar selv med vogn og utstyr til soving, barna sover ute i vognbua vår året rundt. På vinterstid kan barna sove inne i gangen hvis temperaturen går under -10.