• "Hodebra", psykisk helse

"Hodebra ABC
    Steinkjer kommune er en hodebra kommune. Det innebærer tre enkle grep du kan gjøre for å styrke din psykiske helse:

Gjør noe aktivt.
    Gjør noe sammen.
    Gjør noe meningsfyllt."

• Redusert foreldrebetaling og gratis kjernetid

"Du kan nå søke om redusert foreldrebetaling for barnehageåret 2022/2023. Husholdninger med inntekt under kr 559 166 kan søke om redusert foreldrebetaling i barnehage. Husholdninger med inntekt under 598 825 med barn f. 2017 - 2022 kan søke om gratis kjernetid."

• 5 om dagen-barnehage

"Måltidene i barnehagen er viktig, - det barna spiser er viktig. Derfor er de som jobber i barnehagen viktige når det gjelder barnas kosthold. Noen barnehager har stort fokus på kostholdet i barnehagen, andre trenger litt hjelp på veien. Vi vil gjerne hjelpe dere. Det å bli en 5 om dagen-barnehage kan være første skritt på veien."